Victoria 3 - SCC 4
Geschreven door René Linders   
donderdag 23 september 2010 15:39
En daar gingen we dan onze eerste competitie wedstrijd met een paar 'nieuwe' gezichten binnen het team en een gemist gezicht in ons team (Rolph). Het gezellige team 4 wat al bestond tussen: Floor, Ankie, Jeroen en René(ik) is versterkt geworden door: Ruud en hoe heet die dame ook alweer ik zie haar niet zo vaak oh jah: Alexandra ;-). Zo ver ik had begrepen heeft Jeroen de hele bups opgehaald op Floor en ik na, want die moesten het zelf maar opsoppen ;-).

Eenmaal fit aangekomen in de o zo geweldige sportal van Victoria (even tussen haakjes er is maar een club waar ik niet graag tegen speel in de competitie en dat is Victoria, dat komt door 2 dingen: 1. het is de kl*tste k*thal van Limburg met die voetbalstadionlampen op het plafond gericht waardoor je de shuttle niet ziet en 2: naja dat komt dalijk wel zie mijn single uitslag) zat al een hele delegatie van SCC op de tribune. Na flink wat bijkletsen over het weekend en Corina geplaagd te hebben begonnen we maar eens aan de warming-up en de wedstrijden.

We begonnen aan de heren en dames dubbel. Het begon al gelijk spannend, de herendubbel werd een 3 setter, Ruud & Jeroen zijn er beide in geslaagd om de partij te winnen. De eerste set werd makkelijk gewonnen. De tweede set weliswaar verloren met 23-21, maar ze pakten de 3e set weer lekker terug met 19-21. De damesdubbel ging wat minder geslaagd, Sharon & Maxime waren onze Floor & Alexandra toch iets te sterk en verloren de wedstrijd helaas in 2 sets.

Toen kwamen de herenenkels Ruud(1) tegen Gideon, en ik(2) tegen Nico. Laten we maar eerst het positieve nieuws vertellen en met Ruud beginnen ;-). Ruud startte de singel spannend met een winst van 19-21, de tweede set dacht: Ruud och laat ik het maar eens met links proberen, maar helaas is hij daar niet in geslaagd de wedstrijd mee te winnen en werd het een 3e set. De 3e set was echter ook weer enorm spannend Ruud stond achter met 20-15, maar meneer Prejean kreeg het klaar om 7 punten op rij te pakken en de wedstrijd te winnen met 20-22. Nu was ik aan de beurt. Ik heb de wedstrijd verloren. En dan de damesenkels, nee ok grapje ik zal mijn dik verloren partij ook wel even omschrijven. Ik moest singelen tegen Nico. Het mooie van Victoria is je moet altijd tegen die kinderen badmintonnen die 10 jaar jonger zijn als jou, en al sinds hun 6e leeftijd op badminton zitten en al vanaf dag 1 gekapte en zeer technische slagen geleerd krijgen, waar zo'n hobby badmintonner als ik uiteraard niet tegen kan. Ik werd van het veld geveegd door onze kleine vriend met weliswaar: 21-12 en 21-14, ik ging dus tegen de vlakte.

De damesenkels Floor(1) tegen Sharon en Ankie(2) tegen Maxime. Floor heeft als vanouds flink liggen bikkelen tegen Sharon maar moest helaas de mindere in deze partij zijn, Sharon was een klein maatje te sterk en Floor verloor daardoor helaas in 2 sets. Ankie mocht het opnemen tegen Maxime, en ook Maxime was een maatje te sterk en Ankie verloor hierdoor ook de single in 2 sets.

De stand na 6 wedstrijden: Victoria - SCC: 4 - 2.

Nu kwamen de gemengd dubbels: Ankie en ik(1) tegen Nico en Sharon. Ankie en ik hadden er zin in, na een half seizoen niet meer samen gespeeld te hebben zijn onze krachten weer gebundeld en kunnen we laten zien wat we waard zijn (ahuummmm). We begonnen de mix lekker, het ging de hele tijd gelijk op. Volgens mij kwamen we zelfs tot een 18-18, maar daarna kregen wij wat meer aanvalspunten die we dan ook benut hebben en werd het 19-21 voor ons. 1e set is binnen nu de rest nog. De 2e set verliep hetzelfde als de 1e set. We gingen de hele tijd gelijk op totdat het 20-19 stond voor Victoria, maar na een kort praatje met Ankie gemaakt te hebben wat we gingen doen hebben we de wedstrijd naar onze hand weten te trekken en er een winst uit te slepen van 20-22. Weer een punt binnen oor SCC. Tussenstand 4-3. De gemengd dubbel tussen: Alexandra & Jeroen tegen Gideon en en Maxime verliep wat minder soepel. Ik heb hun wedstrijd niet kunnen bekijken omdat we zelf aan het spelen waren maar ze hebben de mix helaas verloren in 2 sets waardoor de einduitslag van de 1e competitiewedstrijd is geworden:

Victoria 3 - BC SCC 4 : 5-3

Excuseer mij voor mijn spelfouten, zinsfouten en andere fouten die je zult vinden in dit lapje tekst. Nederlands is helaas mijn slechtste vak en ik ga niet voor niks terug naar school ;-)

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen

© 2012 BC SCC